piątek, 19 lipca 2019

Serdecznie zapraszam na wywiad  z pisarką 

ZUZANNĄ

ARCZYŃSKĄ 





               Dziś chciałabym Wam przybliżyć osobę pisarki , z którą mam przyjemność wspólnie organizować Book Tour z książkę " Dziewczyna bez makijażu". Szczęśliwą mamą dwóch córek , żoną , posiadaczką dwóch kotów i psa. Książkoholiczka , która debiutowała w 2018 r. powieścią "Odzyskane dzieciństwo". Zuzanna odpowiedziała mi na 15 pytań zapraszam.....

1. Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z pisarstwem? 

   Kiedy siedziałam w domu na mając maleńkie dziecko i żadnej kasy postanowiłam napisać książkę. Potem ją wydrukowałam, wyszło całe osiemnaście stron i wysłałam do wydawnictwa Znak, ale pomyliłam numery budynków i po jakiś dwóch dwóch tygodniach dostałam ją z powrotem z napisem: "adresat nie znany". Gdzieś mam jeszcze ten tekst, nawet dopisałam dalszy ciąg ale myślę, że w życiu bym jej nie sprzedała. 

 2. Czy musiałaś przejść długą drogę zanim została wydana Twoja pierwsza książka? Co czułaś kiedy otrzymałaś informację z wydawnictwa , że Twoja powieść ujrzy światło dzienne?

 Przede wszystkim wydawcy nie maja obowiązku odpowiadać na wysłane im oferty. no i nie odpowiadają. Kilka razy dostałam wiadomość od pewnego wydawcy, że wyda moja książkę, jeśli za to zapłacę, To samo wydawnictwo przyznało mi trzecią nagrodę w konkursie na powieść, ale to też nie gwarantowało druku.To znaczy wiadomo: "jak pani zapłaci, my to wydamy". W międzyczasie wydałam e-booka, cieszyłam się jak dziecko  a to była masakra,  bo korekta i redakcja były bardzo umowne. Kiedy w końcu bardzo życzliwy człowiek pomógł mi znaleźć prawdziwego wydawcę byłam najszczęśliwsza na świecie.  

 3. Jak reagujesz na recenzje  , komentarze na temat swoich książek?

Jestem realistką. Jeszcze się nie urodził pisarz, który zadowoliłby wszystkich czytelników. Lubię czytać merytoryczne recenzje. Wkurza mnie, że można złapać trzy gwiazdki na LC i nie dowiedzieć się, czym podpadło się temu własnie temu "fachowcowi" od literatury. Czytelnicy bywają chimeryczni. No i wiadomo, możesz wypowiedzieć się o polityce i dostać za to złą ocenę książki. Ot zwykłe chamstwo, jak wszędzie. Trzeba się z tym liczyć, ale nie warto się przejmować. 

4. Czy kierujesz się w życiu jakąś " Złotą myślą ", masz swoje motto życiowe ?Jeśli tak to jakie?

 Myślę, że trzeba innych traktować tak, jak sami byśmy chcieli być traktowani. 

5. Kto pełni rolę pierwszego recenzenta? Czy słuchasz uwag innych?

Powiedzmy, że przyjmuje merytoryczna krytykę. No i zwykle o pierwsza opinię proszę Anie Kasiuk albo Monikę Wawrzyńską. Zawsze mogę na nich polegać. 

6. Jestem bardzo ciekawa która z Twoich książek jest Ci najbliższa i dlaczego?

 Nie da się tego opowiedzieć, bo moja ulubiona własna książka jeszcze nie wyszła, ale kiedy ją wydam, na pewno przyznam się, że to moje ulubione literackie dziecko.

7. Skąd czerpiesz inspiracje, pomysły do swoich książek?

 Z życia. Życie pisze najlepsze scenariusze. I ze snów. Czasem śnią mi się całe powieści.  

8. Masz określony czas kiedy piszesz, czy robisz to kiedy tylko przyjdzie pomysł do głowy?

Najchętniej pisałabym rano, pijąc kawę, ale zwykle pisze wieczorem z zatyczkami w uszach by nie słyszeć Netflixa, który jest jedną z bardziej ulubionych rozrywek mojego męża. Pomysły, które muszę zapamiętać wysyłam mężowi esemesem i proszę,by mi go odesłał, by go nie zgubić.

9. W jaki sposób zachęciłabyś czytelnika , aby rozpoczął przygodę z Twoimi  książkami? 

Akurat to staram się robić regularnie. Zwykle przekonuję, że to prawdziwe i nieprzesłodzone historie, które na długo zostają w pamięci. Myślę, że warto. Może trudno się przy nich rozerwać, ale robię co mogę, by były dla czytelnika maksymalnie zajmujące. Żeby wciągały Was jak ruchome piaski.

 10. Co chcesz przekazać czytelnikom poprzez swoje książki?

 Trochę wiedzy z różnych czasem kontrowersyjnych dziedzin życia, trochę innego spojrzenia na świat i chcę sprawić, by poczuli się ciekawi tego, czego jeszcze nie odkryli, nawet jeśli miałyby być to ukryte wewnątrz nich obawy i lęki. Bo w życiu warto poznawać, uczyć się i dowiadywać. Warto zakładać, że nie wiemy wszystkiego i nie zawsze mamy rację. Trzeba się otwierać i chłonąć, w ten sposób mózg uczy się do samej śmierci, a ludzie wolniej się starzeją. 

11. Załóżmy, że mogłabyś przenieść się do świata przedstawionego w dowolnej powieści. Jaką byś wybrała książkę i dlaczego?

Nie wiem. Jest za dużo możliwości. Nie potrafię się zdecydować.

12. Co lubisz czytać ?Przy jakich książkach się relaksujesz?

Relaksuje się wówczas, gdy się nie nudzę. Nudzę się, gdy książka od początku do końca jest absolutnie obliczalna, kiedy szybko umiem przewidzieć jak się kończy. Relaksuje się dowiadując się nowych rzeczy, poznając historię osób, miejsc i wydarzeń.Lubię historyczne publikacje, ale nie każdy okres jest dla mnie jednakowo wciągający.  Zajmują mnie książki fantastyczne w których uniwersum jest spójne, ciąg wydarzeń logiczny. Bardzo lubię też inteligentne komedie, piękne obyczaje i wciągające kryminały. Mój mózg świetnie się wtedy bawi.   

13. W jakich sytuacjach " dopada" Cię natchnienie i czy masz ulubione miejsce do pisania?

Nie dopada mnie. Czasem mam lepsze i gorsze dni do pisania, ale to wszystko. Mam swój ulubiony fotel obok okna. Zawsze się w nim zwijam i potem, gdy wstaję, bolą mnie plecy.

14. Od której Twojej książki  poleciłabyś zacząć przygodę z Twoją twórczością komuś kto dopiero zaczyna poznawać Twoje książki?

Wydałam ich dopiero dwie i to nie ma najmniejszego znaczenia.

15. I pytanie na koniec co szykujesz dla Nas czytelników nowego?

Trzeci tom "dziewczyny bez makijażu" i komedię, odrobinkę czarną. 

Bardzo dziękuję za poświęcony czas. Chętnych do zapisów na Book Tour z książką " Dziewczyna bez makijażu" odsyłam na stronę  https://www.facebook.com/events/367914270589404/ .

Pozdrawiam serdecznie.    ZACZYTANA EWELKA   https://www.facebook.com/zezaczytanaewelka/ 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz