niedziela, 21 lipca 2019

   Zapraszam na wywiad z

 Andrzejem Syska - Szafrańskim 

21. 07. 2019 r.

Pierwszą książkę autora wygrałam w konkursie na Facebooku pt: "Złodziej snów" przeczytałam i zapragnęłam poznać pozostałe. Obecnie mam przyjemność być współorganizatorką Book Tour z tą właśnie książką.Chciałabym przybliżyć postać Andrzeja Syska - Szafrańskiego. Zapraszam.... 

1. Opisz siebie w kilku słowach.

Nie lubię o sobie mówić, czy tym bardziej się pokazywać. Wiem, że zabrzmi to banalnie, ale wolę siebie opisywać, poprzez to, co piszę. Myślę, że jak ktoś przeczyta moje książki, będzie mógł sam nakreślić sobie mój portret.

2. Jaki prywatnie jest Andrzej Syska -Szafrański?

Jaki jestem prywatnie? Lubię podróżować, jeść gołąbki. Nie lubię, gdy mi ktoś narzuca na siłę swój punkt widzenia i ocenia, gdy się z czymś nie zgadzam. Nie lubię kaszanki, golonki i salcesonu:) To tyle:)

3. Trzeba mieć wyobraźnię aby pisać książki co oprócz pisania Cię fascynuje, pochłania, daje spełnienie?

Uwielbiam pisać i malować obrazy. Mam wykształcenie artystyczne ,ale nawet gdybym go nie miał, z pewnością robiłbym to co właśnie robię. Tym bardziej, że pochodzę z artystycznej rodziny, w której sztukę wpajano mi od dzieciństwa. Najczęściej maluję ludzi. Zwykłych, których mijam każdego dnia na ulicy, spotykam w sklepowej kolejce itp. Lubię obserwować ich zachowanie w różnych sytuacjach i staram się to przenosić na płótno i papier.

4. Prowadzisz bloga- jak narodził się pomysł na jego utworzenie i co w nim możemy  znaleźć?

Prowadzę również bloga. Powstał chyba dziesięć lat temu i jego pierwotna nazwa brzmiała- OPOWIEŚCI GASTRYCZNE- CZYLI LUBIĘ PTACTWO BARWNO PIÓRKOWE- Wymyślałem krótkie opowiadania, dzięki czemu postanowiłem rozszerzyć tę form i napisać pierwszą swoją książkę- Żółta czapka. Obecnie prowadzę bloga pod swoim imieniem i nazwiskiem, gdzie kontynuuję formę wyrażania moich pokręconych myśli. Czasem są to dłuższe, czasem opowiadania, czasem tylko krótkie sentencje, myśli, które jak mam nadzieję- w których często staram się ukryć, czy też przemycić swoje tajemne myśli. Zdaję sobie sprawę, że niektóre z nich mogą tajemniczo i dziwnie brzmieć, ale właśnie staram się zmusić czytelnika do wytężenia umysłu i zmusić do interpretacji, czy też wyciągnięcia własnych wniosków tego co napisałem. Uwielbiam bawić się słowem.

5.Z której książki jesteś szczególnie zadowolony? W której możemy bardziej Cię odnaleźć?

Jeśli zaś chodzi o to, którą swoją, książkę najbardziej sobie cenię, to odpowiedź brzmi następująco- wszystkie, które do tej pory napisałem. W każdej z nich jest potężna część mnie, mojej osobowości, pokrętnych, zagadkowych myśli, które uwierz, są i dla mnie wielką zagadką- Dlaczego...?

6. Jak reagujesz na recenzje,komentarze na temat swoich książek ?

Jeśli chodzi o recenzje i komentarze innych osób na temat moich książek- cenię sobie każdą uwagę, każdą pochwałę. Czytam wszystkie recenzje i komentarze. Gdy prowadziłem swojego pierwszego bloga, najbardziej spodobał mi się komentarz jakiejś osoby, a brzmiał on- NIENAWIDZĘ TWOJEGO BLOGA. Z pewnością jest wiele osób, którym nie przypadają moje książki czy opowiadania do gustu, ale są i tacy, którzy czekają na kolejne- wiem, gdyż dostaję takich treści maile.

7. Czy kierujesz się w życiu jakąś "Złotą myślą" , masz swoje życiowe motto?Jeśli tak to jakie?

Pytasz o moje motto życiowe- Żyć do końca jak najlepiej się potrafi.

8. Czy któreś czytane przez Ciebie książki innych autorów stały się inspiracją dla Twojej twórczości? Jakie książki lubisz czytać?

Czytam bardzo dużo książek. Jednak pisząc swoje, nie inspiruję się żadnym autorem. Staram się wykreować własny świat i styl, który znajdzie właściwego odbiorcę. Oczywiście, każdy czytelnik znajdzie jakieś podobieństwo do znanej mu książki innego autora, ale twierdzę, że tego nie da się uniknąć.

9. Czy słuchasz uwag innych? Czy jest ktoś, kto czyta Twoje książki przed premierą, kto podpowiada,pomaga,radzi?

Pierwszym najsurowszym recenzentem jestem ja sam. Gdy czytam swą skończoną książkę, to traktuję ją tak, jakbym czytał powieść osoby, którą znam , a której nienawidzę. Wówczas wychwytuję wiele niedociągnięć. To pomaga.

10. Jakie masz rady dla początkujących, niespełnionych literatów marzących o wydaniu swojej książki?

Jeśli pytasz o początkujących pisarzy, to niestety nie mam dla nich rady, gdyż nie czuję się na tyle znawcą w tej kwestii, by komuś mówić jak ma pisać. Powiem tak- pisanie trzeba czuć całym sobą i wejść w treść bez zahamowań. Gdy pisałem swoją pierwszą książkę, pamiętam, że przez dwa tygodnie nie wiedziałem, czy to co robię w rzeczywistości dzieje się naprawdę, czy robi to mój bohater! Ciężko mi było wyskoczyć z roli. Podobnie jest z malowaniem obrazów- trzeba stać się obrazem, by osiągnąć zamierzony cel.

11. W co wierzysz i do czego dążysz w życiu prywatnym i pisarskim?

Pytasz w co wierzę w życiu osobistym i pisarskim. Wierzę, że w nic nie wierzę. Tak łatwiej żyć.

12. Skąd pomysły do Twoich książek?

Pomysły na książki najczęściej rodzą się w mojej głowie w chwili, w której najmniej bym się tego spodziewał. To może być staruszka na przystanku, której wypadły zakupy, albo jakieś szczególne zdarzenie w moim życiu- jak to miało miejsce w przypadku Złodzieja snów.

13. I pytanie na koniec co dla Nas czytelników nowego teraz przygotowujesz?Kiedy możemy spodziewać się premiery?

Oczywiście, jestem w trakcie pisania kolejnego opowiadania, jednak nie zdradzę co to będzie, a tym bardziej nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy ten- wytwór- się ukaże.

Bardzo dziękuję Andrzeju za poświęcony czas.

Chętnych do zapisu do Book Tour z książką " Złodziej snów " zapraszam na stronę https://www.facebook.com/events/1203328726511997/

Pozdrawiam serdecznie Zaczytana Ewelka                          https://www.facebook.com/zezaczytanaewelka/ 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz